Korzystanie z technologii niesie wiele korzyści, ale może być też źródłem zagrożeń. Oto 3 proste kroki, które zwiększą bezpieczeństwo:

Przestępcy często korzystają również z bezpośredniego kontaktu telefonicznego, aby uzyskać chronione dane. Podczas rozmowy z nieznaną osobą pamiętaj o następujących rzeczach:

  • za każdym razem, gdy ktoś dzwoni, pospiesza Cię lub wywiera presję, bądź uważny i nie daj się sprowokować. Nawet jeśli na początku rozmowa telefoniczna ma naturalny przebieg, to kiedy zacznie wydawać się podejrzana, przerwij ją. Jeśli chcesz potwierdzić jej autentyczność , przejdź do witryny internetowej organizacji (np. banku) i zadzwoń bezpośrednio na numer obsługi klienta.
  • Zachowaj szczególną ostrożność w przypadku rozmówców, którzy nalegają na zainstalowanie na komputerze konkretnego programu.
  • Nigdy nie ufaj nazwie ID dzwoniącego. Przestępcy często fałszują numer, więc może wyglądać na to, że pochodzi on z prawdziwej firmy lub ma ten sam numer kierunkowy co Twój numer telefonu.
  • Nigdy nie pozwalaj rozmówcy przejąć tymczasowej kontroli nad komputerem ani nie zgadzaj się na pobranie dodatkowego oprogramowania. W ten sposób ktoś może zainfekować Twój komputer.
  • Nigdy nie podawaj osobie po drugiej stronie słuchawki informacji, które powinna już mieć. Na przykład, jeśli zadzwoni do Ciebie bank, nie powinien pytać o numer konta.
  • Jeśli dzwoni ktoś, kogo nie znasz osobiście, przekieruj nagranie na pocztę głosową. W ten sposób możesz odsłuchać połączenie w odpowiednim czasie. Co więcej, na wielu telefonach możesz to domyślnie włączyć za pomocą funkcji „Nie przeszkadzać”.
Scroll Up

Formularz zgłoszenia nieprawidłowości (anonimowy)

Podanie Twoich danych osobowych nie jest wymagane

Zgłoszenie reklamacji