Przejdź do treści
NOWOŚĆ

Znajdujesz się na nowej stronie PFR Towarzystwa Funduszy Inwestycyjnych. Zapraszamy również do odwiedzenia portalu Grupy PFR!

WAŻNE

Byłeś klientem lub uczestnikiem Skarbiec PPK SFIO? Te informacje są dla Ciebie.

Aktualności Data publikacji: 10 listopada 2020

LinkedIn Stories w komunikacji marketingowej

Już ponad połowę czasu w internecie spędzamy na urządzeniach mobilnych. Media cyfrowe, mobilne i społecznościowe zajmują dziś dużą część codziennego życia ludzi na całym świecie - wynika z raportu „Digital 2020. Digital Global Overview.”

Globalnie z internetu korzysta ponad 4,5 miliarda ludzi, a liczba użytkowników mediów społecznościowych przekroczyła 3,8 miliarda. Jednym z serwisów, który bardzo zyskuje na popularności, jest LinkedIn. Na świecie korzysta z niego już przeszło 700 milionów osób. Tylko w trakcie trzeciego kwartału 2020 r. globalna baza użytkowników zwiększyła się o ponad 25 milionów użytkowników.

Źródło grafiki: Linkedin.com

Coraz częstsze przenoszenie relacji do świata online, a także nowe możliwości, jakie oferuje użytkownikom LinkedIn, sprawiają, że serwis jest dziś największą na świecie siecią biznesową. LinkedIn stał się przestrzenią, w której jego użytkownicy poruszają różne tematy związane z biznesem, dzielą się doświadczeniem, udostępniają profesjonalne treści, zarówno w postaci krótkich postów, jak też bardziej rozbudowanych artykułów. Od niedawna użytkownicy mają do dyspozycji również - znane z Facebooka i Instagrama Stories - krótkie, maksymalnie 20 sekundowe video lub seria grafik, które są widoczne na profilach użytkowników jedynie przez 24 godziny od momentu ich dodania. Po tym czasie są automatycznie usuwane z profilu. Relacjonują to, co dzieje się tu i teraz, są krótkotrwałe, spontaniczne, ale też interaktywne i bardziej osobiste. To sprawia, że są bardzo angażujące i intrygujące. Właśnie w tym tkwi fenomen Stories. Świadomość, że będą dostępne tylko przez określony czas wywołuje poczucie pilności, konieczność szybkiego reagowania , by nie ominęły nas „ważne” treści.

Rozwiązanie wprowadzone w 2013 r. przez Snapchat, błyskawicznie zyskało popularność w sieci do tego stopnia, że założyciel Facebooka, Mark Zuckerberg, dla którego Snapchat stał się w pewnym momencie głównym konkurentem, chciał zapłacić za serwis 3 miliardy dolarów.

Czy spontaniczne, krótkie relacje mają szansę sprawdzić się na LinkedIn, który nastawiony jest przede wszystkim na profesjonalne treści?

Absolutnie tak! Coraz częściej korzystamy z internetu, a w szczególności z mediów społecznościowych za pośrednictwem urządzeń mobilnych. Ten trend dotyczy także LinkedIn. W ubiegłym roku urządzenia mobilne wygenerowały 57% ruchu na LinkedIn. Choć może się to wydawać niewiele w porównaniu z 98% ruchu mobilnego na Facebooku, to widać, że stanowią większość.

Co więcej, pamiętajmy, że na rynku pracy i w biznesie swoje pierwsze kroki stawia młodsze pokolenie, które nie zna ery sprzed Web 2.0, a wymiana treści w społecznościach, krótkie, szybko przekazywane informacje, grafiki są naturalnym środowiskiem. Dlatego podobnych treści będzie szukać także w sferze biznesowej. Do tego dochodzi kwestia utrzymania uwagi. Dostępność mediów i nowych informacji w każdym miejscu i w każdym czasie sprawiają, że coraz trudniej zawalczyć o uwagę użytkowników Internetu. Badania wskazują, że dla pokolenia Z attention span, czyli czas koncentracji, wynosi tylko 8 sekund . Ta zmiana wymaga od nas nowego podejścia do formy treści, którymi się dzielimy.

W strategii obecności marki PFR TFI na LinkedIn przyjęliśmy, że chcemy dostarczać użytkownikom wartościowych, interesujących treści, mówić zarówno tym, co dzieje się w naszej organizacji, ale też dzielić się wiedzą, inspirować, motywować do działania i edukować. Jednocześnie staramy się, aby tematy związane z finansami, oszczędzaniem, edukacją ekonomiczną, które mogą wydawać się skomplikowane, a dla wielu stanowią wręcz tabu, przedstawiać w przystępny, atrakcyjny sposób. Dotychczas koncentrowaliśmy się przede wszystkim na tradycyjnych postach, infografikach i treściach video, jednak mając na uwadze, że także nasz profil coraz częściej odwiedzają użytkownicy urządzeń mobilnych, postanowiliśmy włączyć Stories do naszych narzędzi komunikacji. Chcemy w ten sposób zapewnić jeszcze większą dostępność informacji dla różnych grup interesariuszy. Co bardzo ważne z perspektywy marketera, Stories dają duże możliwości pozyskiwania informacji zwrotnej. Przez 24 godziny od opublikowania relacji możemy zobaczyć jej zasięg, liczony jako liczba unikalnych odbiorców, którzy wyświetlili nasze treści. W ten sposób otrzymujemy informację, które treści były najbardziej interesujące dla odbiorców.

W tym miejscu zapraszam do odwiedzenia naszego profilu, zawłaszcza za pośrednictwem aplikacji mobilnej. Jak zawsze czekają tam na Was nowe treści.

Przejdź do profilu LinkedIn PFR TFI